Okej, denimtendensen har officiellt gått för långt

Oavsett om du köper in det eller inte kan mode bli konstigt ibland. Ena minuten överväger vi en guldpläterad gruvkvarn och nästa en T-shirt med Snoop Doggs ansikte på den vars kostnader motsvarar en månadshyra i Stockholm. Men om vi pratar om våra lokala butiker eller handlar från våra telefoner i sängen verkar vi fortfarande inte få nog av det. Men du vet vilket märke som ständigt förser oss med oändliga förvirrade mode.
Var börjar man med ett märke som Vetements? Vi är vana vid de franska friseväskorna och kontroversiella pilleråsar från Moschino och vi har bevittnat dea jeans från Topshop men nu den Zürich-baserade varumärkesstereotypsamlingen där de använde Vetements-kontakten för att vända samhällets mest fashionabla arketyper till fashionabla karikatyrer har vi kommit att förvänta oss den typ av zany twist från designern Demna Gvasalia varje säsong.

Det multifunktionella men ändå fullständigt orealistiska paret jeans kommer du nog att överväga att äga men aldrig vilja. Eller som de kallar det ”de högbekymrade jeansen”. Nu är det en samling från Paris couture där de samarbetade med 18 ikoniska märken för att återuppfinna ikoniska stilklammer. (Paret ifråga är från ett partnerskap med Levis.) Men som Fashionista s Alyssa Vingan Klein påpekar är de så … förvirrande. Som, seriöst, vem behöver blixtlås där?.

Men den som sjunger upp 15.000 kronor för dessa jeans har definitivt en smak för riktigt modealternativ. Som om den hela Kylie Jenner-välsignade ”rump-rip” -trenden inte var tillräcklig, verkar det som om Vetements senaste trick helt enkelt ger en ny form till offbeat denim-trenden. Rekvisita till den som rockar dessa är ju sin exponerade rumpa och allt, eller hur?

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *